Subject: Terviseameti hinnang Põllumajandus- ja Toiduameti pöördumisele (Amanita Muscaria - kärbseseen), 19-16/24-12329
From: "Hellika Teder" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Sep 2024 11:42:27 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Terviseameti esindaja

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (edaspidi TTJA) on laekunud
allpool nähtav Põllumajandus- ja Toiduameti (edaspidi PTA) pöördumine.
Pöördumises palutakse hinnangut, kas kuivatatud ja jahvatatud Amanita
Muscaria (kärbseseene) pulbrite ja kapslite müük on Euroopa Liidus
lubatud. PTA on avaldatud, et samasisuline pöördumine on edastatud ka
Terviseametile hinnangu saamiseks.

Eelnevast tulenevalt soovime teada, kas teil oleks võimalik TTJA-ga jagada
Terviseameti hinnangut PTA pöördumisele? Oleksime Teie sisendi eest väga
tänulikud!

Lugupidamisega

Hellika Teder

Ettevõtluse osakonna jurist-valdkonnajuht

620 1908 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, 10122 TALLINN

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

____________________________________________________________

From: Elle Männisalu <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 17, 2024 3:35 PM
To: TTJA <[email-masked]>
Cc: Triinu Allika <[email-masked]>; Marii-Heleen Arna
<[email-masked]>; Brigitte Salmus
<[email-masked]>
Subject: Palume kaasabi RASFF teate 2024.6751 menetlemisel

Tere

Põllumajandus ja Toiduamet (PTA) on Euroopa Liidu toidu- ja sööda
kiirhoiatussüsteemi RASFF (Rapid Alert System for Food and Feed/)
kontaktasutus Eestis.

RASFF süsteemi kaudu edastas Saksamaa pädev asutus PTA- le RASFF ohuteate
2024.6751 (teade lisatud käesolevale e- kirjale), mille menetlemisel
palume Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti kaasabi.

RASFF ohuteatega teavitati ning oodatakse Eesti pädevate asutuste
tagasisidet järgnevale:

Saksakeelsel veebilehel
https://fliegenpills.com/ pakutakse tarbijatele müügiks kuivatatud
jahvatatud Amanita Muscaria (kärbseseene) tooteid – pulbreid ja kapsleid.
Amanita muscaria kuulub närvimürke sisaldavate seente hulka. Seenes on
järgmised mürkained: iboteenhape, mustsimool ja muskasoon. Kuivatatud
kärbseseened sisaldavad alkaloidi mustsimool, mis tekitab
hallutsinatsioone. Toksilised on kõik seeneosad.

Saksa pädeval asutuse hinnangul on müügiks pakutavad käbseseene tooted
(kapslid ja pulber) siiski mõeldud kasutamiseks toidulisandina vms
(olenemata veebilehel viitest viirukitele):
The website https://fliegenpills.com/ offers dried, ground fly agarics in
powder form and as capsules. According to our assessment, the intended use
is the intake as a dietary supplement or similar, even if a disclaimer
describes the products as “incense”. Dried fly agarics contain the
alkaloid muscimol. Muscimol is a psychoactive substance that causes
hallucinations, among other things.

Veebilehe omanik on Eestis registreeritud ettevõte Organic Goods OÜ
(äriregistri reg. number 16813076; Keemia t.4 Tallinn 1616). Organic Goods
OÜ ei ole PTA-d oma tegevusest toidukäitlejana teavitanud.

10.09.2024 koostas PTA Põhja regiooni järelevalveametnik Organic Goods
OÜ-le protokolli koos ettekirjutuse tegemise hoiatusega (esitada andmed
kärbseseene toodete kohta).

13.09.2024 vastas Organic Goods OÜ esindaja oma tagasisides (e- kirjale
lisatud) protokollile järgmist:

We just want to clarify that we do not sell products for human consumption
as it is stated on our website. We sell incense (Räucherwerk) only. Please
see pictures attached. Also it is stated on the package of our products
that it is not for human consumption. We comply with all European laws and
act accordingly to recommendation of our lawyer only. There must be a
misunderstanding here. We explicitly do not sell foods but incense only.

Lähtudes eeltoodust, et tegemist ei ole tõenäoliselt toiduga, siis palume
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti hinnangut kas selliste
toodete (kuivatatud jahvatatud Amanita Muscaria (kärbseseene) – pulbrid ja
kapslid) müük on Euroopa Liidus lubatud?

Oleme päringu edastanud ka Terviseametile hinnangu andmiseks.

Teie kiiret vastust ootama jäädes.

Lugupidamisega

Elle Männisalu
Peaspetsialist
Toiduosakond
Põllumajandus- ja Toiduamet
______________________________
[email-masked]
+372 53471332
Väike- Paala 3 / Tallinn 11415
/ https://pta.agri.ee/